کارگاه زبان انگلیسی
گزارش کلاس زبان انگلیسی
کلاسهای زبان انگلیسی در دو بازه سنی ۳ تا ۶ سال و ۶ تا ۸ سال برگزار میشود. هدف اصلی این کلاسها، آشنایی نسبی کودکان با برخی لغات و حروف زبان انگلیسی و همچنین قرار گرفتن در محیط انگلیسیزبان است.
یادگیری کودکان بر اساس فلش کارت، شعر و آهنگ، تماشای کارتونهای چند دقیقهای زبان انگلیسی و همچنین بازیهای مختلف انجام میشود. عناوین درسها شامل تدریس اعداد، محاورههای معمول، لغات کاربردی (حیوانات، اعضای بدن، میوهها و…) میباشد.
روش های آموزشی
روند یادگیری کودکان در زبان انگلیسی به عوامل مختلفی بستگی دارد که مهمترین آنها همراهی و همکاری والدین است.
همانطور که میدانید، زبان انگلیسی در کنار کلاس، نیاز به تمرین و تکرار در خانه و انجام منظم تکالیف داده شده دارد. ما از والدین عزیز میخواهیم که با کودکان خود در خانه تمرین کنند و آنها را در این مسیر همراهی کنند.
عکس های گزارش کلاس زبان انگلیسی
گزارش زبان انگلیسی مهد کودک درنا
این گزارش به بررسی روند پیشرفت دانشآموزان در کلاس زبان انگلیسی در طول ترم گذشته اختصاص دارد. در این گزارش، تلاش میشود تا عملکرد کلی دانشآموزان از جنبههای مختلف مهارتهای زبانی شامل مهارتهای شنیداری، گفتاری، خواندن و نوشتن، بهویژه بر اساس نتایج آزمونها، فعالیتهای کلاسی و تکالیف مورد ارزیابی قرار گیرد.
اهداف کلاس زبان انگلیسی
اهداف اصلی این دوره عبارت بودند از:
- تقویت مهارتهای شنیداری و گفتاری در زبان انگلیسی
- بهبود توانایی دانشآموزان در خواندن متون انگلیسی و درک مطلب
- ارتقاء مهارتهای نوشتاری از طریق تمرینهای نوشتاری مختلف
- افزایش دایره واژگان و استفاده از ساختارهای گرامری صحیح
روش های تدریس در کلاس زبان انگلیسی
در طول این ترم، روشهای مختلف تدریس شامل تدریس تعاملی،استفاده از ویدیوها و پادکستها برای تقویت مهارتهای شنیداری، فعالیتهای مکالمهای برای تقویت گفتاری و تمرینات نوشتاری و خواندنی برای ارتقاء مهارتهای نوشتار و درک مطلب در دستور کار قرار گرفت.
ارزیابی پیشرفت دانشآموزان در کلاس زبان انگلیسی
پیشرفت دانشآموزان از طریق روشهای مختلف ارزیابی شد:
آزمونهای کتبی
این آزمونها شامل سوالات گرامری، درک مطلب و نوشتن متن کوتاه بودند. نتایج این آزمونها نشان داد که بیشتر دانشآموزان در بخشهای گرامری و درک مطلب پیشرفت خوبی داشتهاند.
فعالیت های کلاسی
در طول کلاس، دانشآموزان به انجام تمرینهای مکالمهای پرداخته و در انتهای هر جلسه از آنها خواسته میشد که نکات جدیدی که آموختهاند را به صورت عملی پیادهسازی کنند.
تکالیف خانه
تکالیف به دانشآموزان کمک کرد تا مفاهیم درسی را تمرین کنند. این تکالیف شامل نوشتن پاراگرافها، خلاصهنویسی مقالات و پاسخ به سوالات درک مطلب بود.
نقاط قوت و ضعف کلاس زبان انگلیسی
نقاط قوت
بیشتر دانشآموزان در بخشهای گرامری و دایره واژگان بهطور چشمگیری پیشرفت داشتهاند.
دانشآموزان توانستهاند بهخوبی در فعالیتهای مکالمهای شرکت کنند و اعتماد به نفس بیشتری در استفاده از زبان انگلیسی پیدا کنند.
نقاط ضعف
در مهارت شنیداری، برخی از دانشآموزان هنوز در درک سریع مکالمات انگلیسی و پادکستها مشکل دارند.
برخی دانشآموزان در نوشتن جملات پیچیده و استفاده از ساختارهای گرامری پیشرفته دچار مشکلاتی بودند.
راهکارهای پیشنهادی
- تقویت تمرینهای شنیداری با استفاده از منابع صوتی متنوع
- برگزاری جلسات مکالمهای بیشتر در کلاس بهمنظور تقویت مهارت گفتاری
- تمرینهای نوشتاری مکرر برای تقویت مهارتهای نوشتار
نتیجهگیری
بهطور کلی، روند پیشرفت دانشآموزان در کلاس زبان انگلیسی مثبت بوده است. اکثر دانشآموزان توانستهاند در مهارتهای مختلف زبانی پیشرفت قابل توجهی داشته باشند. با وجود نقاط ضعف موجود، اقدامات پیشنهادی میتواند به رفع این مشکلات کمک کند و در نهایت کیفیت یادگیری زبان انگلیسی را در بین دانشآموزان ارتقاء دهد.
این گزارش به طور خلاصه میتواند روند کلی پیشرفت دانشآموزان را مشخص کرده و با توجه به نتایج آن، برنامههای آینده را نیز تنظیم کرد.