کتاب گفت و شنود با کودکان ( خلاصه پنجم )

خلاصه پنجم از کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن

خلاصه کتاب به بچه ها گفتن، از بچه ها شنیدن

 

دیدگاه پزشکان در رابطه با تنبیه کودکان

 

صحبت های کن

کن با سردی به ما دو نفر نگاه کرد و گفت:

من به شاگردانم فرصت زیادی می دهم و همانطور که میدانید با سرگرمی و تفریح هیچ مخالفتی ندارم، ولی هر چیزی حدی دارد، اگر از کسی بی حرمتی و نفاق افکنی و غیبت ببینم او را مجازات میکنم.

مجازات گاهی اوقات برای برطرف کردن رفتارهای زیانبار موثر است. به جای راه های امتحان شده ی بی نتیجه، مجازات ممکن است بهتر از راه های دیگر باشد. تنبیه نکردن فعالیت موثر دیگر را ضایع می کند.

صحبت های جین

جین گفت:

اینجاست عقایدی از اولیای امور که معتقدند تنبیه و مجازات برای برقراری انضباط کار مؤثری نیست.

 

دکتر هایم جی گیوت میگوید:

تنبیه مانع از بد رفتاری نمی شود، فقط باعث میشود فرد خلافکار محتاط تر عمل کند و در پنهان کردن رد پا ماهرتر شود و با زبردستی از مجرم شناخته شدن فرار کند.

وقتی کودکی تنبیه می شود تصمیم می گیرد دقیق تر شود، نه درستکارتر و مسئول تر.

خلاصه پنجم از کتاب به بچه ها گفتن از بچه ها شنیدن

دکتر ایروین.ا.هالین میگوید:

تنبیه بدنی به کودکان می آموزد که خشونت تنها راه حل مشکلات است.

تحقیقات نشان داده است که این آموزش برای آنان که در درد و رنج را تحمیل می کنند و آنانکه آن را دریافت می کنند و کسانی که شاهد و ناظر آن هستند همان پیام را در بر دارد.

تنبیه کمکی به کودکان  نمی کند تا انظباطی را که لازمه ی دموکراسی است توسعه دهند و اختیار نفس خود را در دست بگیرند.

 

دکتر رودولف در یکارس می گوید:

امروزه پدران و مادران و آموزگاران نمی توانند کودک را مجبور کنند که طرز رفتار خاص را در پیش بگیرد.

در حقیقت ما باید شیوه ی تازه ای را به کار گیریم که بر کودکان تاثیر بگذارد و حس همکاری را در آنان برانگیزد.

تنبیه هایی مانند کتک زدن و تحقیر کردن و محروم کردن و خرد کردن شخصیت کودکان دیگر منسوخ شده است و برای برقراری نظم در آنان وسیله ی موثری نیست.

دکتر آلبرت باندورا می گوید:

تنبیه می تواند بد رفتاری را مهار کند، اما رفتار قابل پذیرش را آموزش نمی دهد و قادر نیست اشتیاق به بدرفتاری را کاهش دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *