روش های صحیح آموزش به کودکان
روند آموزش به مشاجره دعوا و مبارزه تبدیل نشود والدین تمام توجه خود را معطوف به موفقیت کودک کنند نه اینکه فکر کنند اگر او موفق شود والدین شکست خورده ای هستند.
سعی شود به جای توجه به شکست به موفقیت توجه شود و به آن بیاندیشند و بدانند که در آینده ای نزدیک فرزند هم موفق می گردد.
گفتن جملاتی مانند:
( من میدانم تو میتوانی) یا (من بخاطر دارم که هفته ی قبل توانستی) به افزایش اعتماد به نفس او کمک می کند.
رفتار های اجتماعی کودکان در سنین مختلف
رفتارهای اجتماعی کودکان یک سال
جستجوگری، تقلید و تفریح و تخیل ابزار یادگیری کودک است.
قسمتهای مربوط به حرکت، تکلم و تفکر در مغز همچنان به رشد سریع خود ادامه میدهد و هر چقدر مغز فعال تر باشد کارایی بیشتری پیدا میکند.
رفتارهای اجتماعی کودکان دو سال
درک کودک از خودش به سرعت رشد میکند و توجه اش به خودش جلب میشود.
رفتارهای اجتماعی کودکان سه ساله
در حال یادگیری رعایت نوبت هستند و در این شرایط والدین باید کودکان را وادار کند نوبت را رعایت کنند یا با در نظر گرفتن زمانی خاص به او نوبت دهند.
احتیاج دارند اهمیت مشارکت را یاد بگیرند و وقتی با هم بازی میکنند و فقط یک اسباب بازی موجود است، باید شریکی از آن استفاده کنند.
رفتارهای اجتماعی کودکان چهار ساله
به نظر می رسد اشتیاق زیادی برای بازی با دیگر کودکان دارند.
فرزند ممکن است بخواهد تمام مدت در منزل دوستش باشد یا دوستش را به منزل بیاورد.
کنجکاوی زیاد دارند و چراهای زیادی می پرسند از حرف زدن زیاد لذت برده و اگر با فکر به سؤالات آنها پاسخ داده شود بر دانش آنان افزوده خواهد شد.
سعی می کنند مرزهای استقلال خود را گسترش دهند. تشویق کنجکاوی – گوش دادن و تحسن او بسیار موثر است.
کودکان به گونه ای فراینده متکی به نفس هستند. آنان می خواهند تحکیم کنند و به نظر می رسد می خواهند خودکفا باشند.
اما والدین فریب نخورند که فرزند چهار ساله بیش از آنچه واقعا بزرگ شده است.
رفتارهای اجتماعی کودکان پنج ساله
- شروع کرده اند که ساکت تر، جدی تر و کم جنبش تر باشند.
- احساسات مثبت را در مورد خانواده شان توسعه میدهند.
- توانایی هایشان را برای همکاری پرورش میدهند.